רצח החקלאי • השב"כ: "רוצחי בר קפרא הם פעילי טרור"

    קובי פינקלר ובנצי לייזרוביץ No Comments on רצח החקלאי • השב"כ: "רוצחי בר קפרא הם פעילי טרור"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פענוח רצח החקלאי בר קפרא: הבוקר (חמישי) הותר לפרסום כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי, בסיוע צה"ל ומשטרת ישראל, נעצרו ביום 26 ביוני 15 שני צעירים תושבי הכפר בית לקיא, שבגזרת בנימין, בחשד לרציחתו של דוד בר קפרא ז"ל בשדות המושב פדיה ביום 24 ביוני 2015. בחקירתם הודו השניים בביצוע אירוע התקיפה החמור, וברציחתו של המנוח.

    בתום פעילות מודיעינית מהירה נעצרו השניים: מג'אהד עלי מחמוד דאר עאצי ועלאא חרבי עבד אלפתאח עאצי, בני 21, מוכרים כפעילי טרור עממי, שהיו מעורבים ביידוי אבנים לעבר כוחות צה"ל בכפרם, בית לקיא. למג'אהד עאצי היכרות עם המנוח, בשדותיו עבד בעבר ללא היתר.

    בחקירתם בשירות הביטחון הכללי מסרו השניים, כי מטרתם הייתה לאיים על המנוח ולשדוד ממנו כסף. משכך, בשעות הערב של היום שקדם לאירוע, נכנסו השניים לישראל והגיעו לשדותיו של המנוח, בסביבות השעה 23:30.

    20150716030940
    השניים נשארו לישון בשדות, ולמחרת היום, החל מהשעה 06:00, ביצעו תצפית והתחקו אחר פעילותו של המנוח במטרה לוודא כי ברשותו כסף מזומן. בסביבות השעה 11:30, לאחר שזיהו סוחר שרכש מהמנוח, והניחו כי ברשותו כסף מזומן, התקרבו אליו השניים איימו עליו, ובהמשך, נוכח התנגדותו, תקפו אותו במקל עץ עבה שהיה מונח במקום. הם היכו בו באכזריות; עד שנפל לקרקע ואיבד את ההכרה, ובהמשך נפטר מפצעיו.

    לאחר תקיפת המנוח ברחו השניים מהזירה, ללא שהצליחו לגנוב את כספו של המנוח, כשהם עולים על טרמפ ברכב שנסע בסמוך לשדה. הם הגיעו לירושלים ומשם המשיכו באוטובוס לביתם, דרך רמאללה.

    20150716030934

    מהשב"כ נמסר כי "בתום החקירה, לאחר שהודו במעשה והובהר כי המניע לכאורה הוא פלילי, בתאריך ב-1/7/15 הועברו השניים לטיפול משטרת ישראל. חקירה זו מדגישה פעם נוספת, את הסכנה הנשקפת משהייתם של שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) בשטח ישראל, ומהעסקתם, ללא אישור, בידי מעסיקים ישראלים".

    "הרצח האכזרי, שבוצע על ידי השניים, בוצע כאמור על רקע ניסיון שוד שהסתבך.  עם זאת, בהקשר זה יש להביא בחשבון גם את המעורבות הקודמת של הרוצחים בפעילות טרור עממי ואת צבר פיגועי האוירה במהלך הרמדאן הנוכחי".

    20150716030934 (1)

    "רצח נתעב זה מצטרף לשורת מקרים נוספים בהם נרצחו ישראלים ע"י פלסטינים ע"ר פלילי בשנים האחרונות – דוגמת רצח אברהם בן ציון ז"ל במהלך שוד אלים בתחילת דצמ' 14' בצומת אלון".

    "באירועים אלה בולטת העבודה של זילות חיי אדם ישראלים בעיני פלסטינים דבר המביא לפגיעה פיזית לעיתים עד מוות של אזרחים ישראלים תמימים", נאמר בהודעה.



    0 תגובות